سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جلای این دلها ذکر خدا و تلاوت قرآناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

توحید ناب = Pure Monotheism

بسم الله الرحمن الرحیم

رازهای طبیعت کشف می شود

پیشرفت شگفت انگیزدانش بشری ،ناشناخته ها را یکی پس از دیگری کشف می کند واساس پندارهای نادرست را در فیزیولوژی وعلوم تجربی باژگونه می سازد.

مثلا درگذشته ، برخی ازاعضاءبدن رابی فایده می پنداشتند ولی علم امروز ،پس ازکاوش وتحقیق زیاد ، فوائدمهمی برای هر کدام ثابت کرده است .واز این پس باپیشرفت وسائل تحقیق ، فوائدمهمتری کشف خواهد شد.

دراین مقاله ، برای روشن شدن موصوع به ذکر چند نمونه می پردازیم :


1-   غده ی تیموس غد ه ایست کوچک که درقفسه ی سینه ،زیر استخوان جناغ روی نای قرار گرفته است . کار ویژه غده ی تیموس روشن نبودوبرخی از پیشنیان ان را عضوی زائد می پنداشتند ولی امروز معلوم شده است که غده ی تیموس درمقاومت ودفاع ،دربرابرعوامل بیگانه ایکه به  بدن هجوم می اورند ؛سهمی بزرگ دارد.

برخی از دانشمندان برانند که این غده پس اربلوغ ،روی فعالیت های جنسی ورشد بدن اثر مهمی دارد وبا برداشتن ان گویی اعضای جنسی به حالت خفتگی دچار می شوند وبلوغ دیررس پیش می اید .

2-غده ی صنوبری یا اپی فیز پیجیده ترازتیموس است وداخل مغز قرار دارد . در گذشته بر خی از دانشمندا ن فیزیولوژی فایده ای برای ان تصور نمی کردند . ولی امروز معتقدند که این غده درمهار کردن فعالیت های جنسی وجلوگیری ازبلوغ زودرس ، مؤثر است ونیز فعالیت های دیگری دارد که اختلال ان موجب مرگ می کردد.

3-لوزه ها یابادامکها :سابقاپزشکان لوزه ها را بی فایده می دانستند ودرصورت تورم ، فوراَ دستور عمل جراحی می دادند وانها را برمی داشتند .

ولی امروزه ، متخصصین به اهمیت وجود لوزه ها در بدن پی برده اندو برداشتن انها را جز درمورد ضروری ،تجویز نمی کنند.

لوزه ها گلبولهای سفید می سازند که کار انها دفاع دربرابر میکروب هاست وبه صورت یک نوع قرنطینه ویاچون سد محکمی درابتدای راههای تنفسی قرار گرفتهاند ؛ هوای تنفسی رااز آلودگی ها پاک می کنند ومیکروب های آنرا از بین میبرند . هرگاه آلودگی هوا بشتر ویا میکروبها قویتر باشند ؛ لوزه ها فعالیت بیشتری می کنند ودرنتیجه ،متورم می شوند.

برداشتن لوزه ها صحیح نیست زیرا:

اولا- موجب آزادی عمل میکروبها درحلق وورود آنها به درون حنجره ونای وششها می شود وبیمارهایی از قبیل برونشیت وورم ریه ها ایجاد می کند .

ثانیا –براثر برداشتن لوزه ها، پوست داخلی بینی و حنجره نازک تراز حد طبیعی شده باعث خشکی حلق وبینی می گردد.

به علاوه به هنگام عفوبتهای حلقی ،لوزه ها متورم شده مانند : لامپهای خطر ، پزشک را از عفونت حلق ،آگاه می سازد ولی درصورت نبودن آنها ممکن است عفونت حلق تشخیص داده نشود وعوارضی مانند رماتیسم قلبی و غیره ایجاد کند.

4-آپاندیس :گروهی از دانشمندان پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده اند که : آپاندیس می تواند درمبارزه باسرطان نقش مؤثر داشته باشد وبرداشتن آن درغیر وقت ضروری، ممکن است موجب بروز سرطان گردد.

مجله طبی ((جاما))می نویسد : برداشتن آپاندیس در اشخاصیکه آمادگی برای سرطان دارند .تأثیر قابل توجهی دارد ومی تواند درآنها موجب پیدایش سرطان گردد.

مطالعه درنمونه های فوق وصدها نمونه ی دیگر ، برای ما روشن می سازد که: اگر برای چیزی اثر وفایده یی پیدا نکردیم نباید آنرا بی اثر وبی فاید ه بپنداریم بلکه باید در انتظار آن باشیم که درآیند ه اسرار وآثار آن در پرتوعلم کشف شود . چون ، با آ نکه بشر پیشرفتهای زیادی کرده ، هنوز مراحل ابتدائی را طی می کند واز کتاب بزرگ طبیعت ،سطری بیش مخوانده است .

انیشتاین در کتاب ((فلسفه ی بسبیت ))می نویسد: آنچه تاکنون از کتاب طبیعت خوانده ایم بسیار چیزها به ما آموخته است ولی می دانیم که هنوز از حل وکشف کامل اسرارطبیعت بدوریم .

ویلیام جیمس می گوید: نسیت دانش ما به جهل مان چون قطره دربرابر اقیانوسی ژرف است .

بنابر این آیا مادیها که به علت بی اطلاعی از اسرار و خواص موجودی ، آنرازاید وبی اثر می پندارند ، اشتباه نمی کنند!؟

در صورتیکه اگر دقت کنند به آسانی در می یابند که از ندانستن تا نبودن فاصله بسیار است وصحیح نیست که انسان ،نیافتن چیزی را دلیل نبودن آن قرار دهد.

بدیهی است که ندایستن خاصیت یکی درمورد از میلیاردها موجودات ،مانع از آن نخواهد شد که انسان بتواند از اسرار عالم آفرینش ونظام شگفت انگیزآن ، به پدید آورنده ی باشعورآن پی ببرد . بی شک ،مطالعه درباره ی باقی موجودات وحتی یک قسمت از یک موجود . برای هدایت انسان به باظم شعورمند وخالق جهان ،کافی است.

شما اگر کتابی بیابید که اسرار آن پر از مطالب علمی ومنطقی باشد اما درآن چند جمله نیز بیابیدکه از نظرشما نافهوم ومبهم باشد ، درباره ی آن کتاب چگونه  قضاوت می کنید ؟ آیا آنهمه مطالب سودبخش را که زاییده ی افکاری بلند ودیدی وسیع است ، می توان نادیده گرفت !؟هر گزنه .

پس چه نیکوست یادآوریم که:

جهان چون چشم وخدوخال وابروست

که هر چیزی به جای خویش نیکوست

برگرفته از شبکه خبر





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 86/9/9 ::: ساعت 7:15 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر